Projeler
Projenin Desteklendiği Kurum: AB (EU HOPES Project)
Proje Türü: Avrupa Birliği Projesi
Proje Özeti: Türkiye’nin en köklü ve büyük yükseköğretim kurumu olan İstanbul Üniversitesi, İstanbul’da kayıtlı 2 bin 202 Suriyeli üniversite öğrencisinin, bin 71’ine ev sahipliği yapıyor. Bu bağlamda, İstanbul Üniversite’nin Suriyeli gençlere yönelik yükseköğretime kayıt oranlarının, katılımlarının arttırılması, eğitimlerine, kampüs ve şehre alışmalarına destek olunması gibi önemli görev ve sorumlulukları bulunuyor. Bu doğrultuda, İstanbul Üniversitesi SUPREF projesi kapsamında yükseköğretim kurumu idari ve akademik personelin farkındalığının arttırılmasının yanı sıra aday öğrencilere, mülteci gençler ile çalışan gönüllü kuruluşlara ve yerel yetkililere bilgi ve rehberlik sağlanması yolu ile Suriyeli gençlerin yükseköğretime erişim ve katılımlarının arttırılmasını hedeflemektedir. Proje, mülteci gençlerin güçlendirilmesi, yükseköğretim kurumlarının bu gençlerin farklı ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik kapasitelerinin arttırılması ile yeni politika ve süreçlerin geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 20 Ekim 2017-20 Mart 2018
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Prof Dr. Yeşim Özer (Yürütücü),
Prof. Dr/ Ayşegül Komsuoğlu (Araştırmacı),
Zeynep Özde Ateşok (Araştırmacı )
Projenin Desteklendiği Kurum: AB (EU HOPES Project)
Proje Türü: Avrupa Birliği Projesi
Proje Özeti: Amacı Suriye uyruklu gençlerin Türkiye’de yükseköğretime entegrasyonlarını desteklemek için Avrupa’daki diğer ülkelerin uygulamalarını da inceleyerek yükseköğretim kurumları ve diğer destekleyici kurumlar için yardımcı bir bilgi kaynağı oluşturmak olan proje Türkiye’deki yükseköğretim sisteminde hali hazırda uygulanmakta olan iyi örnekleri ön plana çıkarmayı hedeflemektedir. Özellikle belgeleri bulunmayan Suriyeli öğrencilere yönelik önceki öğrenme ve nitelik tanıma süreçlerinin geliştirilmesine önerilerle katkıda bulunmayı hedefleyen proje kapsamında iyi uygulama örnekleri olarak belirlenen üniversite yetkilileri ile görüşülecek, düzenlenen etkinliklerde farklı üniversite ve sivil toplum kuruluşlarının katılımı ile Suriyeli gençlerin üniversitelere başvuru ve kabul süreçlerinde karşılaştıkları zorluklar, niteliklerin tanınmasına ilişkin yaşanılan temel sorunlar tartışılacaktır. Proje kapsamında, proje ortaklarından NOKUT’un geliştirdiği “Mülteciler için Nitelik Pasaportu Uygulaması” (Qualifications Passport for Refugees) mülakat ve evrak değerlendirmesi ile test edilerek, uygulamaya ilişkin bilgi ve deneyimler, hazırlanacak karşılaştırmalı ülke raporunda paylaşılacaktır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: Aralık 2017- Eylül 2018
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Zeynep Özde Ateşok (Araştırmacı )
Projenin Desteklendiği Kurum: AB (EU Horizon 2020)
Proje Türü: Avrupa Birliği Projesi
Proje Özeti: Yaşanmakta olan yoğun Suriyeli akını ile beraber yükseköğretim sistemi sayıları her geçen gün artan Suriyeli öğrenci ve araştırmacıların sisteme dahil edilmesi ile sistem ve kurumların bu öğrenci ve araştırmacıların erişim, katılım ve uyumuna uygun hale getirilmesi sorumluluğu ile karşı karşıya kalmıştır. Her ne kadar Türkiye Cumhuriyeti mevzuatta gerekli düzenlemeleri yaparak Suriyeli öğrenci ve araştırmacıların yükseköğretime erişimini kolaylaştırsa da uygulamada gerek yükseköğretime gerek iş piyasalarına katılımına odaklanmak gerekmektedir. Suriyeli öğrenci ve araştırmacıların katılımı ve uyumunun sağlanabilmesi ancak çok çeşitli ve farklılaşan ihtiyaç ve gereksinimlerinin tespiti ve bunlara uygun politika geliştirilmesi ile mümkündür. Bu farklı ihtiyaç ve gereksinimlerinin yüksek öğretim sistemi ve kurumları tarafından tanınması ve çözümler geliştirilmesi Suriyeli nüfusun yükseköğretime katılımının yanı sıra iş piyasalarına uyumunu sağlayarak, gelecekteki başarı ve refahlarının artırılmasına katkı sağlarken, toplumdaki farklılık ve çeşitliliğin değerine yönelik farkındalığı da artırması beklenmektedir. Toplumsal sorumluluk bilinci ile toplum ve akademi arasındaki bilgi paylaşımı ve işbirliğini destekleyen proje Suriyeli öğrenci ve araştırmacılara yönelik destek mekanizmaları geliştirilmesi, eğitimler, iyi uygulama örneklerinin tespiti ve paylaşımı yolu ile Suriyeli öğrencilerin yüksek öğretime katılımını artırılmasını hedeflemektedir.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 1 Mayıs 2018 - 1 Temmuz 2019
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Prof Dr. Yeşim Özer (Yürütücü),
Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu (Araştırmacı),
Zeynep Özde Ateşok (Araştırmacı )
Projenin Desteklendiği Kurum: Birleşik Krallık AHRC The Global Challenges Research Fund
Proje Türü: Avrupa Birliği Projesi
Proje Özeti: 2011’de Suriye iç savaşının çıkışından itibaren Türkiye, en çok Suriyeli mülteci nüfusuna sahip komşu ülke olmuştur. Mültecilerin sayısı gün geçtikçe artıyorsa da yüksek öğretime erişim imkânına sahip olan genç nüfusun sayısında eş değer bir artış bulunmamaktadır. Yükseköğretim kurumlarına erişim, genç mülteciler açısından sadece iyi iş imkânları anlamına gelmemekte; kişisel ve sosyal açıdan gelişmelerine katkıda bulunarak yerel ve mülteci toplulukları arasındaki kültürlerarası etkileşimi sağlamada da önemli bir rol üstlenmektedir. Araştırma, bu ihtiyaçtan yola çıkılarak, Birleşik Krallık AHRC The Global Challenges Research Fund programı kapsamında Durham University, Kolombiya Andes Üniversitesi, Gazze İslam Üniversitesi ve Sao Paulo Üniversitesi ile beraber hazırlananBuilding an intercultural pedagogy for higher education in conditions of conflict and protracted crises: Languages, identity, culture (Grant Reference: AH/S003967/1) [Kısa adı BIPHEC] başlıklı proje kapsamında yürütülmektedir. İstanbul örnek olayı üzerine yoğunlaşan araştırma, Suriyeli ve Türk öğrenciler arasındaki ortak müzik mirasını temel alarak müfredat dışı etkinliklerle gençlerin kişisel ve sosyal açıdan gelişmelerine katkıda bulunacak akademik altyapıyı oluşturmayı hedeflemektedir. Araştırma çerçevesinde düzenlenecek etkinlikler aracılığıyla yerel öğrenciler, Suriyeli öğrenciler ve onların yükseköğretime erişimi olmayan veya kısıtlı erişimi olan akranlarıyla bir araya getirilerek müfredat dışı aktiviteler ve eğitim materyalleri geliştirilecektir. Eleştirel kültürlerarası pedagojik yaklaşımları temel alarak ortak müzik mirasının içerdiği din ve kültürel kodların analiz edilmesini içeren proje üç kademeli bir araştırma metodoloji izlemektedir. Yapılacak araştırma neticesinde elde edilen bulgular aracılığıyla mülteci nüfusunun yükseköğretime erişim ve katılım sürecinin akademik altyapısının oluşturulmasına katkı sağlanacaktır. Araştırmanın sonuçları uluslararası editöryal bir çalışmada paylaşılacaktır. Böylelikle konuya yönelik akademik alanyazındaki eksikliğin de giderilmesi hedeflenmektedir.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 1 Aralık 2018 - 1 Aralık 2019
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu (Danışman)
Projenin Desteklendiği Kurum: Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi
Proje Türü: Avrupa Birliği Projesi
Proje Özeti: Projenin genel hedefi Türkiye Cumhuriyeti anayasası, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve diğer Avrupa standartları doğrultusunda yargının güçlendirilmesi ile Türkiye’de yakın zamanda yürürlüğe konulan bireysel başvuru sisteminin etkinliğinin sağlanmasıdır. Projede özellikle bireysel başvuru sistemi uygulamasında ve Türk Anayasası, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Avrupa’daki diğer yargı standartları ile teminat altına alınan temel hakların ulusal düzeyde uygulanması açısından ortak bir anlayışa ulaşılması konusunda yargının ve Anayasa Mahkemesinin karşı karşıya kaldığı temel zorluk ve sorunlar değerlendirilmiştir. Hukuk profesyonellerinin sürekli eğitimine yönelik araçlar geliştirilmiş ve HELP programı araçları dâhil olmak üzere modern bilişim teknolojilerinden faydalanılarak farklı kategorilerdeki hukuk profesyonelleri (hâkim, savcı ve avukatlar) ile vatandaşlara bilgilerin yaygınlaştırılması tasarlanmıştır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 2016-2019
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Projenin Desteklendiği Kurum: Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi
Proje Türü: Avrupa Birliği Projesi
Proje Özeti: Projenin genel amacı, Türk yargısını daha da güçlendirmek ve ceza adaleti alanında uluslararası standartlar ve Avrupa standartları ile uyumunu sağlayarak yargıyı daha verimli, etkili ve görünür kılmaktır. Projenin özel amaçları, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin (AİHS) uygulanması konusunda ceza adaleti sisteminin iyileştirilmesine katkıda bulunmak; Ceza adaleti kurumlarının ve hukuk çalışanlarının AİHS hükümlerini ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) içtihadını uygulaması konusunda kapasitesinin geliştirilmesi ve insan hakları hukuku konusunda işbirliklerini ve farkındalıklarını artırmaktır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 2019-
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Erkan Duymaz (Danışman)
Projenin Desteklendiği Kurum: Avrupa Birliği Erasmus+ Programı
Proje Türü: AB Çerçeve Programı Projesi
Proje Özeti: The project will develop and implement two international online Micro Masters, which will be provided by a virtual campus of four HEIs – Istanbul University (Turkey), Institute of Communication Studies (Macedonia), DOBA Faculty of Applied Business and Social Studies (Slovenia), and the Vytautas Magnus University (Lithuania). The 6-month specializations will provide deep learning in the specific career fields of (1) Entrepreneurship Ecosystem and Innovation Strategy and (2) Future Communication Technics. The Micro Masters will provide students with knowledge and competences relevant for the international labor market, and will help them to ensure a competitive advantage for professional success or advance their career. Virtual mobility and collaborative online learning will enrich the international experience and intercultural understanding of students from different European countries. Game-based learning will be used as an innovative teaching method capable of offering students key skills and information regarding different subject matter, while incorporating collaborative learning and learning by doing. The Micro Master credentials can be recognized with a formal degree within the study programmes of the four project partner HEIs.
Internationalisation at home (IaH) contributes to greater knowledge exchange, competitiveness and employability. An international curricula not only enriches students‘ professional competences needed for long-term career opportunities, but also enhances personal and soft skills. Online learning and virtual mobility provides all students with the opportunity to engage in international cooperation, doing and learning together as a group. A learning game will be used as innovative platform for collaborative learning.
The non-mobile majority students will benefit from an international curriculum at home. The Micro Masters will be designed for those who need to complete a specialisation to enhance entrepreneurship, management and/or marketing competences, advance their education and/or career, find a (better) job, or launch own business. The Micro Masters will be ideal primary for beginners in entrepreneurship, management and marketing areas, such as students looking to jump start their career (MA or BA level), as well as for employees, entrepreneurs, managers, consultants, or anyone aiming to hone their entrepreneurial, business, leadership and communication skills.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 01.09.2018 - 31.09.2021
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Özbebek Tunç (Araştırmacı)
Arş. Gör. Oya Zincir (Araştırmacı)
Projenin Desteklendiği Kurum: Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği
Proje Türü: Avrupa Birliği projesi, TR2013/0123.01-04- 01/001 Sayılı AT sözleşmesi
Proje Özeti: “Kentsel Haklar ve Hizmetlere Erişimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışması”, Türkiye’de Katılımcı Demokrasinin Güçlendirilmesi: Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin İzlenmesi Projesi kapsamında belirlenen tematik alanlardan biri olan kentsel haklar ve hizmetler alanında hazırlanmış bir haritalama raporudur. Raporun amacı, kent hakkı alanının toplumsal cinsiyet eşitliği temelinde izlenebilmesi için gerekli çerçeveyi sunmaktır. Raporda, öncelikle, kent hakkı alanında insan hakları bağlamında mevcut uluslararası norm, standart ve iyi örnekler ile söz konusu alanda Türkiye’nin verili mevzuatı sunulmaktadır. Devamında ise, izleme için gerekli sivil toplum kapasitesine dair bilgi verilmekte ve kentsel haklar ve hizmetler bağlamında hak temelli izlemeyi gerçekleştirmede kullanılmak üzere, uluslararası indekslerden, araştırma verilerinden ve akademik çalışmalardan derlenen göstergeler paylaşılmaktadır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 15 / 08 / 2017 – 28 / 02 / 2018
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Prof. Dr. Gülay Günlük-Şenesen (Tematik Alan Uzmanı)
Doç. Dr. Ayşegül Yakar Önal (Tematik Alan Uzmanı)
Dr. Öğr. Ü. Özgün Akduran Erol (Tematik Alan Uzmanı)
Projenin Desteklendiği Kurum: TÜBİTAK
Proje Türü: TÜBİTAK 1001 Araştırma projesi, 112K481
Proje Özeti: Bu çalışma Türkiye’de kamu politikalarını yerel yönetim düzeyinde Dirlik Temelli Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme (DTCDB) yaklaşımıyla ele alarak, belediye hizmet ve harcamalarının ne kadarının toplumsal cinsiyet dirliğine (gender well-being) dönüştüğünü araştırmayı amaçlamaktadır. Türkiye’de 2006 yılından bu yana süren Birleşmiş Milletler Ortak Programı’nın (BMOP) Kadın Dostu Kent Projesi’nde (KDKP) toplumsal cinsiyete duyarlı bütçelemenin de kapsanması nedeniyle, özellikle projeye katılan kentlerde toplumsal cinsiyetin politika tasarımında ve kaynak dağılımında ana akımlaşması beklenir. KDKP kapsamında olmanın toplumsal cinsiyet dirliği üzerinde anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığını sınamak amacıyla yapabilirlikler yaklaşımı, DTCDB literatürü ile birlikte çalışmanın kuramsal altyapısını oluşturmuştur. Araştırmada, Türkiye’ye özgü bir yapabilirlikler-fonksiyonlar-idari yapı modeli kurulmuş; 5 KDKP kenti (Kars, Şanlıurfa, Nevşehir, İzmir, Samsun) ile birlikte bu illere komşu kentler (Erzurum, Diyarbakır, Kayseri, Manisa, Ordu) örneklem olarak seçilmiştir. İlk aşamada bu kentlerdeki belediyelerin politika metinleri ile bütçe belgeleri incelenerek toplumsal cinsiyet denetimi yapılmış, yapabilirliklerle ilişkilendirdiğimiz bütçe matrisleri oluşturularak kaynak dağılımları irdelenmiştir. İkinci aşamada ise bu kentlerde hem yerel kamu hizmetlerini sunanlar ile hem de bu hizmetlerin yararlanıcısı konumundaki kadınlar ile yüz yüze görüşmeler ve/veya grup toplantıları gerçekleştirilmiştir. Böylelikle yerel politika tasarımı ve uygulamasının bu hizmetlere erişim olanakları ile örtüşüp örtüşmediği, öncelikle kadınların yapabilirlikleri açısından incelenmiştir. Bulgularımız ışığında KDK taahhüdü olan ve olmayan kentlerde yerel yönetim politikalarının toplumsal cinsiyet dirliğine etkisi karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiş ve politika önerileri sunulmuştur.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 15 / 04 / 2013 – 15 / 07 / 2014
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Gülay Günlük-Şenesen (Yürütücü)
Ayşegül Yakar Önal (Araştırmacı)
Mustafa Kahveci (Asistan)
Nuray Ergüneş Oruç (Araştırmacı)
Projenin Desteklendiği Kurum: TÜBİTAK
Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
Proje Özeti: Günümüzde sayıları yüz binleri aşan göçmen/mülteci krizlerinin meydan okuması karşısında ulus devletin vatandaşlık anlayışının farklılıkları barındırmakta yeterli olamadığı görülmektedir. Özellikle geleneksel olarak işlevi ulusal kimliğin inşası, aktarılması ve toplumsal istikrarın korunması olan eğitim sistemleri ciddi baskı altına girmektedir. Gittikçe karmaşıklaşan ve farklılaşan toplumlarda eğitimin değişen rolü, ülkenin temel değerlerini korumanın ötesinde, küresel yeni ihtiyaçlar çerçevesinde şekillenen kamu yönetimi anlayışının da etkisiyle farklı politika alanlarına katkı sağlayacak çok yönlü bir bakış açısı gerektirmektedir. Projenin öncelikli amacı kamp dışında ev sahibi toplum içinde dağılmış olarak yaşayan Suriyeli çocukların topluma kazandırılmalarının, gelecekte yaşamlarını inşa edebilmelerinin ve katıldıkları toplumla birlikte yaşama kültürünü geliştirebilmelerinin en önemli parçalarından olan eğitim sürecinin işleyişindeki sorunları tespit etmek ve sistemin işleyişini destekleyecek/yönlendirecek öneriler getirmektir.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 15/7/2015 -15/4/2016
Projede Fakülteden görev alan öğretim üyeleri/görevlileri/araştırma görevlileri ve projedeki görevleri (araştırmacı/danışman/ yürütücü):
Prof. Dr. Yeşim Özer (Yürütücü)
Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu (Araştırmacı)
Dr. Öğr. Ü. Zeynep Özde Ateşok (Bursiyer)
Doç. Dr. Başak TURAN İÇKE
Proje Başlığı: İstanbul Kitlesel Fonlama Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Merkezi
Projenin Desteklendiği Kurum: İstanbul Kalkınma Ajansı
Proje Türü: İSTKA Projesi, Girişimcilik Mali Destek Programı
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 01.10.2018-31.03.2020
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri:
Prof. Dr. Serhat Yanık (Proje Danışmanı)
Doç. Dr. Başak Turan İçke (Proje Uzmanı)
Doç. Dr. Yusuf Aytürk (Proje Uzmanı)
Dr. Öğr. Üyesi Oya Ekici (Proje Uzmanı)
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Sırma (Proje Yürütücüsü)
Projenin Desteklendiği Kurum: Beyoğlu Kaymakamlığı ve İstanbul Valiliği’nin ortaklığında
Proje Türü: İSTKA’nın YNK0041 No’lu “Yenilikçi İstanbul Mali Destek Programı”
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: . 1-Eylül 2015- 31 Ağustos 2016
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Doç. Dr. Zümrüt Ecevit Satı (Danışman)
Projenin Desteklendiği Kurum: Teknokent, GRC Yönetim Danışmanlık AŞ
Proje Türü: Teknokent Projesi
Proje Özeti: Proje; iç denetim ve hile riski yönetimi (hile ile mücadele) modülerinden meydana gelecek bir GRC yazılımı projesidir. İlk etapta iç denetim ve hile ile mücadele modülleri geliştirilecek ardından risk yönetimi ve erişim yönetimi modülleri yazılıma eklenecektir. GRC yazılımları ağırlıklı olarak yabancı orjinlidir ve ciddi yüksek bütçeli ithalata ve dolayısıyla döviz çıkışına neden olmaktadır. Proje kapsamında Doç. Dr. Davut Pehlivanlı tarafından geliştirilen metodolojiye paralel olarak 1 yazılımcı desteği ile yazılımlar tasarlanacaktır. Tasarlanacak yazılım, yabancı yazılımlara kıyasla esneklik, hız ve reel time izleme ve senaryo altyapısıyla uygulamaya alınabilecektir.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 01.11.2018 - 01.11.2019
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Doç. Dr. Davut Pehlivanlı (yürütücü)
Projenin Desteklendiği Kurum: Teknokent, GRC Yönetim Danışmanlık AŞ
Proje Türü: Teknokent Projesi
Proje Özeti: Finansal okuryazarlık kapsamında, bireylerin kendi kişisel bütçelerini hazırlamalarına yardımcı olmak, alacakları yatırım kararlarını daha sağlıklı bir şekilde yapmalarını sağlamak amacı ile öncelikli olarak hazırlanacak olan bütçelerin kişiselleştirilmesi için bir soru seti hazırlanacak ve bu soru setindeki cevaplara göre “kişisel bütçe” hazırlanacak ve yazılım-uygulamada geliştirilecektir. Finansal okuryazarlık kapsamında, kişisel harcamalarında kişiler rasyonel mi sorusuna cevap aranacaktır. Türkiye ekonomisinin krizlerden en az etkilenmesinin yolu bireysel anlamda bütçelerin yönetilebilir olması ve aile kurumunun muhafaza edilmesidir. Diğer bireylerin bütçeleme yönetimlerine ek olarak ulusal bağlamda risk yönetimi faaliyetlerinin yürütülmesi ve bunun da başlangıç noktası işletmeler olmalıdır. Bu yönüyle bu proje ile birlikte özellikle küçük işletmeler için risk yönetimi yazılımı tamamlanacaktır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi:
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Doç. Dr. Davut Pehlivanlı (yürütücü)
Projenin Desteklendiği Kurum: İstanbul Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
Proje Türü: İÜ BAP Projesi
Proje Özeti: Bu projede, Suriye’deki iç savaş sonrası ülkemize göç ederek geçici korunma statüsünde yaşamakta olan Suriye Arap Cumhuriyeti vatandaşlarının İstanbul ölçeğinde tekstil işkolu kapsamında işgücü̈/emek piyasasına dâhil olma süreçleri, iş bulma kanalları, ücretleri ve çalışma deneyimleri değerlendirilmiştir. Suriye’deki çatışma ortamının 2012’den itibaren yoğunlaşması ile ülkemizdeki Suriyeli sığınmacı nüfusu 2,7 milyona ulaşmışken (2015 yılı verilerine göre) bu nüfusun beşte birinden fazlası İstanbul ilinde bulunmaktadır. Bu bağlamda, ülkemizde bulunan çalışma çağındaki Suriyeli bireylerin farklı sektörlerde emek piyasasına katılarak önemli bir etki yarattıklarını tahmin etmek mümkündür. Çalışmada İstanbul’un tekstil sektörünün en yoğun olduğu ilçelerde Türkiyeli ve Suriyeli 600 işçi ile anket yapılmıştır. Anket uygulamasıyla adı geçen ölçek ve işkolunda Suriyeli işçilerin emek piyasasına katılmasının etkilerini aydınlatacak bir veri setinin oluşturulması sağlanmıştır. Bu çalışma ile elde edilen bulgular sayesinde, Suriyeli işçilerin İstanbul ölçeğindeki tekstil işkolunu kapsayan emek piyasasına olan etkilerine dair geniş çerçeveli bir analiz yapılması mümkün olacaktır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: Haziran 2015-Haziran 2016
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Yürütücü: Dr. Öğr. Üyesi Ertan Erol
Araştırmacılar: Ayla Ezgi Akyol, Cemal Salman, Mustafa Kahveci, Ezgi Pınar, İpek Gümüşcan, Kıvanç Yiğit Mısırlı, Pedriye Mutlu
Projenin Desteklendiği Kurum: İÜ BAP 30886
Proje Türü: İÜ BAP Projesi
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 18.03.2013 - 14.06.2015
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü): Doç. Dr. Zümrüt ECEVİT SATI (Yürütücü)
Projenin Desteklendiği Kurum: İÜ BAP 56888
Proje Türü: İÜ BAP Projesi
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 21.08.2015 - 21.10.2015
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü): Doç. Dr. Zümrüt ECEVİT SATI (Yürütücü)
Projenin Desteklendiği Kurum: İ. Ü. BAP 39911
Proje Türü: İÜ BAP
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 31.01.2014 -14.06.2015
Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü): Doç. Dr. Zümrüt ECEVİT SATI (Yürütücü)
Projenin Desteklendiği Kurum: Bilimsel Etkinlik
Proje Türü: İ.Ü. BAP 26968
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 31.08.2012- 13.11.2012
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü): Doç. Dr. Zümrüt ECEVİT SATI (Yürütücü)
Projenin Desteklendiği Kurum: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
Proje Türü: Bakanlık Projesi
Proje Özeti: Medyada Kadın Temsili Araştırması’nda medyada kadının nasıl temsil edildiği sorusuna, toplumsal cinsiyetin bir analiz kategorisi olarak kullanılmasıyla cevap aranmıştır. Bu araştırmanın amacı, medyada kadına ilişkin algının toplumsal cinsiyet rolleri ve kalıp yargılara dayalı temsiller yoluyla medyada nasıl yeniden inşaa edildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırma sonucunda inceleme kapsamına alınan medya ürünleri değerlendirilerek medyada kadın temsilinin fotoğrafı çekilmiştir. Bu fotoğraf medyada kadının cinsiyetçi rollere dayalı olarak yeniden nasıl inşaa edildiğini göstermektedir. İncelenen medya ürünlerinde genel olarak kadınların geleneksel toplumsal cinsiyet rollerine göre temsil edildikleri görülmektedir. Kadınların medyada temsili hem yetersizdir hem cinsiyetçidir. Araştırma sonucunda medyada var olan bu cinsiyetçi yapıyı değiştirmek için önlemlerin alınmasının kaçınılmaz olduğu ortaya çıkmıştır.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 1 Ekim-31 Aralık 2017
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri/Görevlileri/Araştırma Görevlileri Ve Projedeki Görevleri (Araştırmacı/Danışman/ Yürütücü):
Dr.Berrin Oktay Yılmaz (araştırmacı)
Projenin Desteklendiği Kurum: Üsküdar Çocuk Üniversitesi
Proje Türü: Özel Kuruluşlarca Desteklenen, TTM-KAP-2018-48-(DİSAP-6)
Proje Özeti: Ülkemizde finansal okuryazarlık eğitimine evde başlanmasının önünde toplumsal yapımızdan kaynaklanan bazı engeller bulunmaktadır. Bu engeller arasında en dikkat çekenlerden biri aile fertlerinin finansal okuryazarlık konusunda yeterli bilgiye sahip olmamasıdır. Ebeveynlerin çoğu; çocuklarına paranın nasıl kazanıldığını, nasıl kullanılması ve harcanması gerektiğini, tasarrufun ne olduğunu, faiz ve enflasyon kavramlarının ne anlama geldiğini açıklayacak yeterlilikte değildir. Ayrıca, ebeveynler finansal konulara hâkim olsalar bile; para, ekonomi ve finans gibi kavramları çocuklarına doğru şekilde aktarma hususunda sıkıntılar yaşamaktadırlar. Dolayısıyla çocukların bu kavramlar ile ilgili bilgiye ancak okul sıralarında ulaşması söz konusu olabilmektedir. Ancak okullarda da bu kavramların gereken şeklide ve gerektiği kadar öğretilmesini sağlayacak bir müfredat bulunmamaktadır. Ortaokul öğrencilerine yönelik olarak tasarlanan bu projenin amacı, söz konusu öğrencilerin finansal okuryazarlık hususunda temel bilgileri kazanmaları ve böylece ileride alacakları finansal kararlar için gerekli altyapıya sahip olmalarıdır. Bu amaçla, Üsküdar ilçesinde bulunan ortaokul öğrencilerine yönelik sekiz saatlik finansal okuryazarlık eğitimini kapsayan bir program oluşturulmuştur. Projenin hedefleri şu şekilde sıralanabilir:
Projenin hayata geçmesi ile birlikte, hedef alınan yaş grubundaki çocuklara bireysel finans eğitimi verilerek, hayatları boyunca sahip olacakları finansal kaynakları etkin kullanmanın yolları gösterilmiştir.
Çocuklara verilecek finansal eğitim ve finansal bilgi neticesinde, onların finansal kararlarını alırken sürü psikolojisi ya da kulaktan kulağa yayılan bazı yanlış bilgiler ile hareket etmelerinin yerine, finansal birtakım kurallara dikkat etmeleri sağlanmış ve böylece alınacak olan kararların isabet yüzdesi arttırılmaya çalışılmıştır.
Bireysel bilinçlenme sayesinde, makro planda toplumsal kalkınmaya ve ülkemizin ekonomik gelişimine katkı sağlanması nihai hedef olarak belirtilmelidir.
Proje Başlangıç-Bitiş Tarihi: 23 Temmuz 2018 – 27 Temmuz 2018
Projede Fakülteden Görev Alan Öğretim Üyeleri:
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre ÜNSAL (Proje Yürütücüsü)
Doç. Dr. Başak TURAN İÇKE projede (Araştırmacı)