"Dijital Diplomasi" Projemiz AB Tarafından Desteklenmeye Hak Kazandı



“DİJİTAL DİPLOMASİ” PROJEMİZ AB TARAFINDAN DESTEKLENMEYE HAK KAZANDI

İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgün Erler Bayır'ın “Dijital Diplomasi: Ortak Geleceği Teknolojiyle İnşa Etmek” (Digital Diplomacy: Building the Common Future with Technology) [DD-Tech] isimli başvurusu, Erasmus+ Programı KA220 Yükseköğretim İçin İş birliği Ortaklıkları Kapsamında desteklenmeye uygun görüldü. Proje, değerlendirilen ve puanlanmaya alınan 122 proje başvuru arasından fonlanmaya hak kazandı.  

Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalında görevli Doç. Dr. Özgün Erler Bayır’ın yürütücülüğünde gerçekleşecek proje, ‘dijital diplomasi kültürü’nü hayata geçirecek yetileri öğrencilere kazandırmayı, edindikleri becerileri inovasyon süreçlerinde uygulamaya teşvik etmeyi ve öğrencilerin teknolojik tepki/çözüm kapasitelerini geliştirmeyi amaçlıyor. Eğitimler, yaygınlaştırma aktiviteleri, modülün hazırlanması ve uygulanması aşamalarını içeren proje 3 yıl boyunca devam edecek.

Projemizde fakültemiz öğretim üyelerinden Doç.Dr. Zümrüt Ecevit Satı ve Ulaştırma ve Lojistik Fakülte'sinden Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Ali Ertürk de araştırmacı olarak yer almaktalar.

5 ÜLKEDEN 6 ÜNİVERSİTE ORTAK DİJİTAL DİPLOMASİ MÜFREDATI GELİŞTİREREK ÖĞRENCİLERİN KAPASİTELERİNİ ARTIRACAK

Küresel eğilimleri kavrayabilen “geleceğin diplomatlarının” yetiştirilmesi için Dijital Diplomasi dersi kapsamında Avrupa ülkeleri arasında dijital temelli ortak bir müfredat geliştirmeyi amaçlayan projenin ortakları; İtalya’dan Universita Cattolica del Sacro Cuore, Estonya’dan Tartu Üniversitesi, Slovenya’dan Ljubljana Üniversitesi, Romanya’dan Bükreş Üniversitesi ve Türkiye’den İstanbul Ticaret Üniversitesi’dir.

Proje kapsamında öğrencilerin dijital becerilerini geliştirecek araçların kullanılmasının yanı sıra, 'yaparak öğrenmeyi' teşvik eden uygulamalar da gerçekleştirilecektir. Sürdürülebilir ve teknolojik müdahale/çözümlerle bağlantılı dijital yeterliliklerini geliştirmeye istekli öğrenciler yetiştirilmesi planlanan proje kapsamında, öğrencilerin geleceğin diplomatları/karar vericileri olarak dijital geleceği şekillendirmede kayda değer bir etkiye sahip olacakları tahmin edilmektedir.

BİR MODÜLDEN DAHA FAZLASI

Proje kapsamında 5 ülkeden 6 kurumun desteği ile sadece Dijital Diplomasiye dair bir modülün geliştirilmesi değil aynı zamanda eğiticiler için manuel ve dijital bir platformun kurulması hedeflenmektedir. Toplamda 60 öğrencinin ve 24 eğiticinin faydalanacağı DD-Tech projesi çok sayıda uluslararası aktivite ve eğitime de ev sahipliği yapacak.

ERASMUS+ K2 STRATEJİK ORTAKLIK NEDİR?

Katılımcı kuruluşların uluslararası işbirliğinde deneyim kazanmalarını ve kapasitelerini güçlendirmelerini, aynı zamanda yüksek kaliteli yenilikçi çıktılar üretmelerini amaçlayan Stratejik Ortaklık projeleri yüksek öğretim özelinde yükseköğretim sektörünün daha da bağlantılı, yenilikçi, kapsayıcı ve dijital hale gelmesine destek olmaktadır. Program, yükseköğretim kurumları ile onları çevreleyen inovasyon ekosistemleri arasında çok daha derin ve disiplinler arası işbirliğini ve eğitim, araştırma ve inovasyon arasındaki bağların güçlendirilmesini teşvik edecektir.

EU STRATEGIC PARTNERSHIP SUCCESS:

OUR “DIGITAL DIPLOMACY” PROJECT IS GRANTED

The project application of Assoc. Prof. Dr. Özgün Erler Bayır from Faculty of Political Sciences, İstanbul University which is called “Digital Diplomacy: Building the Common Future with Technology” [DD-Tech] achieved to be selected for Erasmus+ KA220 Cooperation Partnership for Higher Education. The project was awarded among 122 projects that were evaluated and scored.

The project aims to develop a “Digital Diplomacy Module” that enables our students to develop skills to carry out digital diplomacy culture, apply it in innovation processes and improve their technological response/solutions capacities. The project that will continue for 3 years will include trainings, dissemination activities, and preparation of the module.

6 UNIVERSITIES FROM 5 COUNTRIES WILL INCREASE THE CAPACITY OF STUDENTS BY DEVELOPING THE COMMON DIGITAL DIPLOMACY CURRICULUM

The partners of the project, which aims to develop a digital-based common curriculum among European countries within the scope of the Digital Diplomacy course in order to train the “diplomats of the future” who can comprehend global trends, are Universita Cattolica del Sacro Cuore from Italy, , Tartu University (Tartu Ulikool) from Estonia, Ljubljana University (Univerza V Ljubljani) from Slovenia, University of Bucharest (Universitatea Din Bucuresti) from Romania and Istanbul Commerce University from Turkey.

Within the scope of the project, alongside with the use of tools that will enhance students’ digital capabilities, it is planned to develop exercises that promote 'learning by doing'. Through the project, it is planned to train students who are willing to develop their digital competencies related to sustainable and technological interventions/solutions; and expected that students will have a significant impact on shaping the digital future as future diplomats/decision makers.

MORE THAN A MODULE

With the cooperation of six universities from five countries, the project aims to not only develop a module on digital diplomacy, but also to create a manual and a digital platform for trainers. The DD-Tech project will host various international activities and trainings, benefiting 60 students and 24 educators/trainers in total.

WHAT IS ERASMUS+ K2 STRATEGIC PARTNERSHIP?

This action enables participating organisations to gain experience in international cooperation and to strengthen their capacities, but also to produce high-quality innovative deliverables. The aim is to support the higher education sector in becoming even more inter-connected, innovative, inclusive and digital. For this purpose, the Programme will encourage much deeper and inter-disciplinary cooperation between higher education institutions, as well as with their surrounding innovation ecosystems, and the strengthening of links between education, research and innovation.